Otázky & Odpovědi

by - srpna 25, 2017


Před měsícem jsem v tomhle článku vyzvala všechny čtenáře MJMK, že mi můžou položit poslední otázky ohledně příběhu a procesu psaní. Otázek přišlo nespočet, mnohé se však různě překrývaly, snad jsem na žádnou nezapomněla. Pokud ano, napište dole do komentářů, ráda odpovím. Vypsala jsem je v pořadí, v jakém přišly, takže skáčou od tématu k tématu. Protože výsledek je extrémně dlouhý, nebudu zdržovat a přináším Vám odpovědi!

Sice tahle otázka nesouvisí úplně příběhem, ale bude ještě nějaký příběh?
Pokud se jedná o Mé jméno, má krev, žádný další příběh nebude. Rozhodně není v tuhle chvíli plánovaný a na ničem ze světa Harryho Pottera nepracuju. Jak jsem řekla, s tvorbou fanfiction jsem skončila. Ne snad proto, že bych ji považovala za vyčerpanou, jen se chci soustředit na vlastní projekty. A tím se dostáváme k druhé možné interpretaci otázky – ano, příběh bude. Snad. Od podzimu se plánuju vrátit k psaní své vlastní tvorby, kterou ale tentokrát nenajdete na wattpadu, protože bych s ní ráda podnikla něco víc.

 Jak to vlastně celé dopadlo s Andrejem? A bylo něco někdy mezi Andrejem a Lolou?
Tahle otázka padla tolikrát, že bych to ani nespočítala. S Andrejem to dopadlo tak, jako vždycky. Měl svou vodku, svoje cigarety, svoji práci a nového parťáka, takový mládě, se kterým podnikal další šílené výpravy a nesmyslná dobrodružství, během kterých utržil další jizvy a šrámy. Lolu a Andreje navěky spojilo jejich zvrhlé přátelství. Tím bych tuhle debatu uzavřela.

 Měl někdy Edward potomky? Nebo vzal si někoho?
Tady někdo pozorně nečetl, ale budiž... Edward měl jednoho syna a nikdy se skutečně neoženil. No tak, vždyť tohle nebylo nic pro něj.

 Vyrovnal se nakonec Ron s tím, že se Rosie zamilovala do Scorpiuse?
Řekla bych, že se s tím nikdy nevyrovnal, už jen proto, že si ho bratři navěky dobírali pro tu ironii. Nezbývalo mu nic jiného, než se s tím faktem smířit a trpět. Rose byla příliš tvrdohlavá, než aby ustoupila a když se na její stranu postavila i Hermiona, měly obě nad Ronem jasnou převahu. Scorpiuse akceptoval, ale jméno Malfoy mu nikdy nešlo přes pusu snadno.

Někde jsi psala, že Salazarovu moc jsi připsala na poslední chvíli, je to tak? Věděla jsi už tehdy, že to bude jedna z hlavních zápletek III. dílu? Plánovala jsi tu zápletku dopředu nebo to byl nápad "jen tak"?
Ne, tehdy jsem ani netušila, že mám v plánu trilogii. Vážně, MJMK mělo skončit druhou částí. Zápletka třetí části začala vznikat až s blížícím se koncem dvojky, tedy od šedesáté kapitoly. Bylo mi jasné, že zápletka se bude točit kolem Smrti, ale i kolem Salazarovy moci, která sice ve dvojce hrála roli, ale nikdy nebyla do detailu využitá. Takže to přišlo velmi náhodně a začala jsem si být jistá až později.

Co udělala ta čtvrtá generace, že předčila všechny předchozí?
Nathanielovi se nedopatřením podařilo přemístit dobrých pár stovek mil od školy a Stella s Loganem a Willow se ho vydali během jednoho večera hledat. Výsledkem byla dvoudenní absence, poprask ve škole i na ministerstvu, když se jim před mudly podařilo provést pár kouzel a zaměstnanci Ústředny pro výmaz paměti měli plné ruce práce, aby to napravili. Byl z toho skandál, který se nepodařil ututlat ani Dominique v Denním věštci. Nejvíc si ho ale užila Minerva McGonagallová, když si na kobereček povolala Edwarda a dala mu za synka co proto.



Jak jsi snášela psaní smrtí?
Velmi těžce Každou z nich jsem odtruchlila po svém. Bylo to, jako bych rozdělila svoji duši na viteály a někdo mi ji po kouscích ničil.

Jak ses při psaní konce a potom všem cítila?
Jako kdybych dávala sbohem domovu a svojí rodině. Epilog vznikal celý během jednoho dne, kdy jsem se střídavě smála a plakala, potila doslova každé slovo. Seděla jsem u toho devět hodin a byl to jeden z nejsilnějších zážitků, jaký jsem kdy při psaní zažila.
Druhý den po dopsání jsem se cítila vyčerpaně a otupěle a ten třetí jsem si poprvé uvědomila, že po třinácti měsících každodenního psaní je opravdu konec a to mě rozplakalo.

Moc bych se chtěla zeptat kdy zveřejníš pro nás, co máme zamluvenou knihu MJMK, cenu, kdy přijde, jak přijde atd.
Velmi brzy! Knihy jsou na dobré cestě a konečně všechno nabírá jasných obrysů. Doufám, že během 2 – 3týdnů budu mít jasno v ceně, všechno pak najedete na facebooku a zájemce obepíšu zvlášť. Samotné výtisky by mohly být hotové ještě během září. Vyzvednutí bude možné osobně třeba v Brně, ostatním je rozešlu jako balíky. Podotýkám ale, že knih bude pravděpodobně pět (I. část, II, část, III. část kniha první, III. část kniha druhá a dodatky), čímž naskočí cena za tisk i případné poštovné. Smrsknout se to ale vážně nedá, je to 3000 stran!

V autorských poznámkách jsi psala, že sis udělala seznam pro a proti, aby ses rozhodla, s kým nakonec Laura skončí, ale s výsledkem jsi nebyla spokojena. Ukážeš nám někdy ten seznam? Nebo se s námi alespoň podělíš, jak dopadl?
Neukážu, ale ráda se podělím. Ten seznam vznikl loni v létě a šlo o postavy Draca a Severuse. A z toho seznamu mi nějakým nepochopitelným způsobem vyplynulo, že Severus je mnohem vhodnější kandidát. Vím, že drtivá většina fandila Dracovi, ale jednou pro vždy – nehodili se k sobě povahami jako děti, nehodili se k sobě ani jako dospělí a po to všem, po všech těch lžích, je vůbec zázrak, že se z nich stali dobří přátelé. V okamžiku, kdy mi ze seznamu vyšel jako vítěz Severus, mi bylo jasné, že Anthony bude muset mít větší roli, než jakou jsem pro něj doposud zvažovala. A tohoto rozhodnutí nikdy litovat nebudu.

Jakého má Emily patrona?
Při osvobození Azkabanu v II. části to bylo zmíněno, je to drak. Co čekat, od malé milovnice ohně? Viktorův patron je divoká šelma. Havrana, kterého mnozí tipovali, měl až Edward.

Jak bude reagovat Snape na svatbu své dcery a toho budižkničemu Pottera? A na vnoučata?
Taky máte někdy pocit, že jeho osud je jedna velká ironie? Jak Abe zmínil v posledním dodatku, svatbu před ním utajili, aby ho nenapadlo ji překazit. Tichošlápek byl sice zklamaný, že velký den svojí vnučky a vnuka nejlepšího přítele propásl, ale vynahradil si to pozdější oslavou. Severus si zřejmě nepřipustil, že je to skutečné a vážné, dokud se nenarodila Stella – ovšem s tou to bylo velmi snadné, stačilo, aby na něj upřela svoje zelené oči.
Dědeček byl ovšem stejný jako otec, neohrabaný a odtažitý, takový, jakého ho máme rádi.

Jaký byl tvůj rekord v psaní v počtu slov?
10 000 slov za devět hodin. Neuvěřitelný. 


Co bylo na psaní nejtěžší?
Někdy bylo nejtěžší vůbec začít, jindy zase vůbec zakončit kapitolu. Nejtěžší asi bylo zjištění, že budu muset mít konec. Byly chvíle, kdy bych vydržela pokračovat ve psaní do nekonečna. Nejtěžší pak bylo nejspíš napsání posledních jedenácti kapitol. To už jsem věděla, že jde do tuhého. Ale když se ohlédnu zpětně, nejtěžší byl samotný návrat k psaní – přesvědčení sebe sama, že to má smysl.

Jak dlouho dopředu jsi věděla, co se které postavě stane?
Někdy jen týdny, někdy měsíce. Byly postavy, které měly svůj konec jasné celou dobu. Třeba Andrej. Třeba Lola. Věděla jsem, že oba přežijí, byť s velkými ztrátami a taky jsem věděla, že se jejich cesty rozdělí.
Chtěla jsem, aby Sirius přežil. Do morku kostí jsem o tom byla přesvědčená. Těžké rozhodování přišlo s Viktorem. Věděla jsem, že musím nechat zemřít někoho z rodiny, a v okamžiku, kdy jsem si uvědomila, že to bude on, mi puklo srdce. Je to asi deset měsíců zpátky, ale přesto to pořád bolí. Jenže jeho smrt dávala dokonalý smysl a musela jsem k ní dospět.
A pak byla skupinka postav, která to měla střídavě nakloněné a moje pocity se neustále měnily – Draco, Severus, dokonce i Laura... ale to k procesu psaní patří. Člověk musí zvážit všechny varianty. Kdybych psala MJMK třeba za rok, jistě bych se rozhodla někde jinak, ale to už nezjistíme.

Kolik ze zápletky III. části jsi věděla předem?
Před pěti lety...? Vlastně nic moc. Zlomek. Tušila jsem vyústění zápletky se Smrtí, zběžnou podobu Turnaje a roli Erin.
Před rokem, když jsem se vrátila...? Téměř všechno. Během procesu už probíhalo jen dolaďování.

Chcela by som sa spýtať, ako to bolo dalej medzi Laurou a Fleur? Zostali naďlej dobré kamarátky?
Laura šla Victoire za kmotru, tudíž ano, byly. Víc času jim ale na sebe zbylo, až děti vyrostly a obě měly zase chvíli pro sebe.

Aké mali malé Potterové druhé meno?
Stella Aurelia Blacková-Potterová a Hesper Lyra Blacková-Potterová. Moje malé hvězdičky.

Můžou tedy upíři čarovat, nebo ne? Vím, že v při bitvě o Bradavice bylo napsáno, že se upíři neumí přemisťovat, ale v Kruvalu je nim pak přizpůsobena výuka. Mám v tom zmatek.
O upířích schopnostech mluví Ivan už v II. části. Upíři neovládají magii jako čarodějové, mají svůj vlastní druh magie, podobně jako domácí skřítkové nebo skřeti. Upíři tedy jistý druh kouzel, či triků ovládají, ale jak Ivan řekl, záleží na tréninku, stáří a předpokladech. Co se týče Kruvalu a tomu, proč je výuka přizpůsobena jiným – tady jde o jiný případ. Soňa například získala čarodějné schopnosti po své babičce, její spolužák Oleg byl čarodějem předtím, než jej přeměnilo kousnutí v upíra. V Kruvalu tedy můžou studovat jen ti, co mají kouzelnickou krev, ne jen „obyčejní“ upíři.

Jak to, že v MJMK I nikomu nevadilo, že po Bradavicích běhají Smrtijedi? Protože Znamení zla jich strašně moc přijalo ještě v tu dobu, co chodili do Bradavic. To stejné Draco, ten přece taky měl Znamení zla. A po té bitvě s Harrym v koupelně, když ho pak ošetřovali, tak to museli zjistit, ne?
Nepředpokládám, že by Brumbál nebo kdokoliv jiný chodil po Bradavicích a strhával studentům rukávy ve snaze odhalit Smrtijedy. Možná to byla slepá víra v neposkvrněnost dětských duší, možná tomu nepřikládali váhu. A Znamení zla nebylo automaticky cejchem a jízdenkou do Azkabanu.
Co se týče Draca – to je tedy otázka na JKR, ale budiž. Vzhledem k tomu, že Brumbál celou dobu věděl o tom, že se ho Draco pokouší zabít, věděl i o jeho příslušnosti ke Smrtijedům, tudíž mohl Poppy umlčet. Jeho jednání je sice zvláštní, ale čeho by tím dosáhl, kdyby Draca odhalil?

Co to je za zabezpečení hradu, když Gigi mohla normálně bránu přeletět na koštěti?
Byla to Fleur, ne Gigi. A Fleur nikdy nebyla tak hloupá, aby nezvládla odstranit pár kouzel. A možná hrad nebyl tenkrát až tak zabezpečený, když se čekalo večer na příchod žáků, kteří byli už nedaleko.

Jak se Regulus seznámil se svou mudlovskou manželkou Astrid?
Regulus s Remusem strávili spoustu času na cestách ve snaze najít co nejlepší dřevo a nejkvalitnější jádra pro hůlky. Procestovali po studiích křížem krážem celou Anglii. Astrid Eldridgeová byla jedináček a premiant, na kterého byli rodiče patřičně pyšní, v té době studovala historii na Cambridge. S Regulusem na sebe narazili během půlnoční procházky – ona se vydala po stopách nevysvětlitelných obrazců v poli, které se objevovaly nedaleko města, on pronásledoval měsíčníky ve snaze získat jejich vzácnou srst, která by šla využít jako jádro. Astrid ho zahlédla jako první a jeho máchání hůlkou a mumlání náhodných latinských slov jí připadalo tak podivné, že se mu pověsila na paty. Byla neodbytná, pronásledovala ho a dožadovala se vysvětlení. Regulus jí slíbil odpovědi, když mu pomůže měsíčníky chytit. Samozřejmě, že jí později plánoval vymazat paměť, ale to už přeskočila jiskra a byl beznadějně ztracený.

Co znamenali ti havrani?
Pamatujete na to, když Erin Nikolaos řekla, že Bogdanovova duše není daleko? Že byla po celou dobu blíž, než by si myslela? Co když v Zapovězeném lese během jeho smrti byl nejbližším žijícím tvorem havran...?  

Proč Erin spolupracovala se Smrtijedy, když jí zabili rodinu?
Protože pomsta je slepá a zoufalý člověk ve snaze ublížit využije všech dostupných prostředků, byť by to znamenalo dočasně se spojit s menším nepřítelem. Blackovi pro Erin znamenali větší zlo – chtěla je zničit, a kdyby dosáhla svého, zbavila by se později i Smrtijedů.

Zvládlo duo Lola/Andrej ty nemrtvé na východě?
Pochopitelně. Stálo je to vyhoštění z Ukrajiny a doživotní zákaz vstupu, ale po menších vyjednávacích akcích Emily s tamějším ministrem kouzel, vyvázli po dvou měsících vězení bez větších problémů.

Našel si Draco potom někoho? Třeba Emily?
U Merlina, Emily a Draco? To snad ne, to vás snad nemohlo ani napadnout. Slyšela jsem, že Draco je velmi spokojený. Zřejmě mu nic nechybí.

Zničila Lola ten obraceč času?
To je velmi dobrá otázka a překvapuje mě, že se nikdo nezeptal dřív. Lola má spoustu tajemství. Těžko říct, jak s obracečem naložila.

Jaká byla svatba Scorpiuse a Rose?
Velmi divoká. Hermiona z ní dostala žaludeční vředy už několik měsíců předem, jak se vehementně snažila zahladit všechny neshody mezi jejich rodinami. Ron se pyšnil tím, že pozval víc příbuzných, Draco se oháněl zase tím, že celou veselku zaplatil. Během svatby si pochopitelně někteří (ehm, Edward), neodpustili vysoký počet narážek, které vyprovokovaly nejednu potyčku, ale nakonec došlo jen na pocuchané vlasy a roztržené košile. Molly Weasleyová manžela, syny i Draca nakonec srovnala do latě.


Jak veřejnost reagovala na to, že si ministerský synek pořídil hospodu?
Mnohem lépe než Emily. Edwardův podnik stojící mezi Příčnou a Obrtlou ulicí, se však stal velmi rychle oblíbeným místem kouzelnické zábavy všech věkových kategorií. Obzvlášť legendárním večírkem se stala Albusova rozlučka se svobodou, ze které si nikdo, ale opravdu NIKDO, nic nepamatoval. Trvala bezmála celý víkend a stála Edwarda jmění i další zápis v trestním rejstříku. Pověst si však nikdy nepošpinil, naopak si ji malinko vylepšil, když skutečně dostál svého šíleného nápadu a nechal se naverbovat k bystrozorům. Harry sice musel přimhouřit obě oči, ale nakonec mu šanci dal. Ed s chutí žertoval, že se má alespoň kde po hlídce v ulicích zadarmo opít.

Stala se Rose nástupkyní Emily? A Scorpius Laury?
Rose nikdy nebyla vůdčí typ, takže o ministerské křeslo ani neusilovala, stala se však velmi výraznou reformátorkou a oblíbenkyní nejedné generace. Podařilo se jí vyjednávat s mudlovskou vládou a postarat se o fungující spolupráci.
Pokud je mi známo, Laura z Odboru záhad nikdy neodešla. Scorpiuse však učila všemu, co sama uměla a byl jedním z nejlepších.

Jak to vlastně bylo mezi Edem a Lily? Jak reagoval Edward na těhotenství?
Tak dobrá, máte to mít. Edward s Lily po jeho návratu nějakou dobu chodil. Dostatečně dlouho na to, aby mu Albus dokázal odpustit a vzal ho na milost a obě jejich rodiny si na tu představu zvykly. Když však začalo jít do tuhého, projevily se jeho zaječí úmysly. Poté, co mu Lily oznámila, že je těhotná, se sbalil a utekl. Pamatujete na dodatek se Soňou a jejich setkání po letech v Rumunsku? Tak to byla jeho reakce. Samozřejmě, že se Soně po chvíli přiznal a byla to ona, kdo ho donutil, aby se vrátil. Po Nathanielově narození spolu s Lily ještě krátce žili, ale byla to nakonec ona, kdo mu dopřál svobodu a nechala ho být tím, kým vždycky byl. V péči o syna se tak poctivě střídali, i když asi všichni víme, čí výchova byla důslednější. Kdo ví, možná si k sobě po letech zase našli cestu.

Kolik profesorů se následkem nástupu čtvrté generace do Bradavic zbláznilo?
Profesor Kratiknot odešel na odpočinek preventivně ihned a profesorka Trelawneyová dala výpověď, jakmile k ní do třídy ve třetím ročníku nastoupila Stella. Nebylo pochyb, že ta holka opravdu věští budoucnost, čímž ji dokonale odzbrojila.

A co Harry a vnoučata?
Harry měl plné ruce práce! Nejdřív do jejich rodiny přibyla Stella, po chvilce za divokých okolností i Nathaniel. Díky Ginny statečně ustál, že je nyní příbuzný s Blackovými i Snapem. Hesper pro něj po dvou rošťácích už byla jako pohlazení po duši, a nakonec se dočkal i vnoučat od Jamese, kterému založení rodiny trvalo nejdéle. Malý Henry byl první vnouče, u kterého si už doopravdy odpočinul a užíval si jej naplno. I šéf bystrozorů musí někdy zvolnit.

Jak vznikly postavy Andreje a Viktora?
Náhodou, jako všechno dobré, co mě kdy napadlo. Viktor byl v plánu jako vedlejší postava, která se jen mihne na začátku dvojky, ale čím víc jsem jej zapojovala do děje, tím víc mě ta jejich sebranka přirostla k srdci. A uznávám, že mě neskutečně bavila představa, že Emily, ta chladnější a odtažitější ze sester, má svůj velký romantický příběh. Viktor tedy neměl hrát důležitou roli, ale zřejmě jsem si do něj promítla svoje naivní romantické představy, je to moje nejmilejší mužská postava. A taky ta nejméně narušená, jestli mi rozumíte.
Andrej je jiný případ. Je to ten typ postavy, co se vám prostě jednoho dne vylíhne v hlavě – v celé své nedokonalosti. Tarkovskij byl tím, kým jsem chtěla původně udělat Viktora, ale netroufla jsem si. A jsem za to velmi ráda! Je to to nejhorší ze mě, co jsem kdy dokázala vypsat a bylo to velmi snadné. Chybí mi, zmetek jeden.

Byla Eileen naplánovaná dlouho dopředu? Nebo byla dílem okamžiku?
Eileen existovala tak dlouho jako Nikolaos. Tedy není dílem okamžiku, náhodou jsou ale její rodiče. Ela měla být původně Edwardovou sestrou a byla jí tak dlouho, dokud jsem se nerozhodla zachránit Severuse. V ten okamžik mě teprve napadlo, že by mohla být jeho dcera.


Jak vznikla Salazarova moc? Co se později stalo se Salazarovým dědictvím?
Salazarova moc je výsledkem mojí druhé pauzy ve psaní. Nevěděla jsem, jak dál a jednoho krásného rána mě napadlo, že holkám připíšu do vínku schopnost ovládat živly. Celý koncept bezhůlkové magie ale rostl až s přicházející třetí částí. Neměla jsem pevně stanovené hranice, což jde občas vidět a příběh pokulhává, ale moc mě to bavilo.
Salazarovo dědictví shořelo společně s celým Voldemortovým sídlem. Nikdo ho neměl potřebu zachránit.

Mě by děsně moc zajímalo, jak to všechno začalo? Co stálo na začátku? Co jsi chtěla sdělit, vyprávět a proč?
Chtěla jsem dopřát Siriusovi kousek štěstí, chtěla jsem mu dát rodinu a život, který v kánonu nikdy nepoznal. Začalo to touhou vdechnout život Lauře Blackové, a pak to nabralo velký spád. Moje pocity a motivace se měnily, velmi brzy jsem pochopila, že je to spíš příběh o krvi. O rodině. O přátelství. O tom, že nezáleží na prostředí, kde člověk vyrůstá, nebo na jeho jméně, ale na tom, co se svým životem dokáže udělat on sám.

Věděla jsi už při psaní jedničky, kam povedou události okolo dětí z vlaku?
Já ani nevěděla, že to bude trilogie, takže opravdu ne. Tohle nebyl promyšlený tah od začátku. Role Abigail měla být v I. části větší, nakonec k tomu nedošlo, ale přišlo mi správné se k ní vrátit, když nastala ta správná chvíle. Na některé věci si člověk musí počkat – jako na popisování druhů upírů, jako na vysvětlení dorozumívání skrz havrany, jako na malou holku z vlaku.

Jak vypadal dům Blackových před zničením – uspořádání a ložnice.
Z předsíně se vlevo dostanete do jídelny, která je průchozí vzadu se zadní chodbou. Naopak vpravo je obývací pokoj, kterým projdete do kuchyně. V zadní chodbě je koupelna, přístěnek na košťata a maličká knihovna. Z kuchyně vyjdete na terasu.
V prvním patře je vlevo nejbližší ke schodům ložnice dvojčat, vedle ložnice Emily a Viktora a na konci chodby schody na půdu. Vpravo ložnice Edwarda a Laury, naproti přes chodbu koupelna a pokoj Siriuse a Selene a maličký pokoj pro hosty. V podkroví pak pokoj Eileen a Loly a sklad použitých kotlíků.

V druhém dílu u Fleuřiny svatby Laura říká, že na žádné jiné nebyla, ale byla na Remusově...
Není svatba jako svatba. Myslí tím velkou kouzelnickou stavbu se vším všudy, Remusův obřad byl velmi neformální a rychlý.

Co Edward skutečně cítil z Amorova šípu?
To, co skutečně řekl. Máslový ležák, letní večer před bouřkou a nebelvírskou společenskou místnost. Tedy Lily. Lily, se kterou u nich doma na terase popíjí máslový ležák, se kterou se setká před hradem během oslav famfrpálového vítězství a schyluje se k bouřce, tedy jednu zrzavou Nebelvírku.

S kterým bystrozorem už Laura byla? Dle komentáře o tom, že jsou v zařizování bytu zjevně všichni stejní.
Milostný život Laury Blackové byl už probírán ze všech stran, nechme ji v klidu žít. S nějakým si kdysi dávno vyšla, ale nemělo to dlouhého trvání.

Kde bydleli Emily s Viktorem po zničení domu? Taky u Teddyho?
Ano, Sirius, Selene, Viktor a Emily zůstali u Teddyho.

Poznámka k vánočnímu dodatku 23 - neměli by být Lily a Hugo s Roxy ve druhém ročníku?
Měli. Kat není fandou matematiky a v MJMK nasekala spousty chyb, hlavně v letopočtech, které jí snad prominete.


Našla niekedy Laura v Narcisse niečo ako "materínsku" oporu alebo skôr pochopenie?
Ne, ale jedna druhou se naučily akceptovat a vnímat jako rodinu, a to je pro obě pokrok.

Kdybys musela strávit 48 hodin s některou z tvých mužských postav, koho by sis vybrala?
Záleží na podmínkách. Kdybych byla v nějakým průšvihu a potřebovala záchranu, asi bych volila Andreje. Kdybych si mohla s dotyčným jen povídat a užívat si jeho existenci, pak s Viktorem. Kdybych si však chtěla užít pořádný večírek, pak je Edward jasná volba – takže opravdu záleží na situaci. Ale jo, asi by to vyhrál ten zmetek Tarkovskij. Přeci jen bych se chtěla přesvědčit, že je to takové hovado.

A kdybys musela strávit 48 hodin s některou z tvých ženských postav, koho by sis vybrala?
Lauru, protože jsme navěky spřízněné duše. Znám ji ze všech nejlépe.

Mám se teda ozvat a veřejně se zeptat, kam se poděly Emilyiny kočky a další zvěř?
Vezmeme to popořadě. Sunny a Rain zabil Lucius. Kasandřin kocour se zatoulal během války po jejím zatčení a stal se pouliční kočkou, kterou krmila celá Příčná ulice. Snow, štěně, které Selene dostala od Siriuse, se po onom nešťastném večeru zoufalým štěkotem dožádalo pozornosti sousedů a stalo se jejich mazlíčkem. Emilyiny kočky Laura odnesla do kouzelného zvěřince v Prasinkách. Sabbath u sebe během závěrečných měsíců nechali Fleur s Billem v lasturové vile a Laura si psa pochopitelně odvedla s sebou domů. Dožil se pěkného věku na mudlovského psa. Ještě Edwrad ho jako sedmiletý svými vtípky týral. Kocour zemřel, to víte. A Walburgu už znáte. Jinak nechápu vaše stížnosti, paní Norrisová a Tesák jsou nesmrtelní.

Pocítil niekedy Scorpius k Laure náklonnosť ako k matke?
Rozhodně spolu měli velmi vřelý vztah nejen kvůli Nikolaos, ale i díky společné práci. Mámu ale nikdo nenahradí. Byla to však Laura, za kým se šel poradit, když se chystal požádat Rose o ruku. Už jen proto, že jeho nevlastní sestra měla plné ruce práce a byla k nezastižení.  

Kdo je otec Andreje? Ví to on?
Jak bylo řečeno, Alex, Andrej a Áňa měli každý jiného otce. Alexův i Andrejův otec v MJMK vystupují, oba dva, oba ve III. části. Andrej ví, kdo je jeho otcem a dotyčný zase ví, že on je jeho synem. Jeden pro druhého jsou však jako mrtví. Víc věděl nemusíte.


Proč je Lolin patron sova?
Protože sova je první zvíře, které dokázala svou mocí oživit.

Bude čtvrtý díl?
Až Andrej přestane pít a v Bradavicích bude bezpečno.

Můžeme se od tebe dočkat Tvé vlastní tvorby? Nějaký ten román? Ráda bych si ho určitě přečetla!
Pracuju na tom, budu na tom pracovat, a dostanu ze sebe všechno, aby to vyšlo. Zaprodala bych svou duši Smrti, aby to byla pravda. Tady žertuju, samozřejmě. Ale vynasnažím se, myslím to vážně. 



You May Also Like

5 Comments

  1. Děkujeme, Kat!!!
    Nejvíce mě dostaly odpovědi, kde se vyskytoval Edward a Lily ❤ Moc se mi líbí, jak jsi jejich vzath nevztah napsala. ❤
    Ach ten Viktor, jsem ráda, že jsi ho napsala tak, jak jsi ho napsala. Jeho smrt jsem ti odpustila, protože jak říkáš- dávala smysl. On aby opustil Azkaban, který vede? Nikdy! Navždy mi bude chybět, ale ještě štěstí, že figuruje ve většině příběhu ❤❤
    Největší malér století v podobě Nathanielovi teleportace do pryč- BOMBA �� Úplně si dokážu představit ten poprask, který to v celým klanu způsobilo ��❤
    Btw: všechny obrázky z GOT? Tak ses nakonec rozhodla, že to dokoukáš? ��
    Zas a znovu ti musím poděkovat za MJMK ❤ už se těším na papírovou verzi ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bety, dík moc! :)
      Jsem ráda, že sis v tom našla svoje odpovědi a jsi spokojená.
      GoT jsem nakonec dokoukala, poctivě čekám na poslední díl sedmé série jako zbytek světa. :) Nijak mi to k srdci nepřirostlo, ale teď už chci vědět, ak to dopade!

      Vymazat
  2. Tou odpovědí na otázku ohledně čtvrtého dílu jsi mě naprosto odrovnala.
    Ale jak říkala Hermiona. ,,Dokud je tady Brumbál, jsme v bezpečí... " a Brumbál přece sídlí v obraze v ředitelně.
    NE, dělám si legraci. Myslím si, že čtvrtý díl by byl už opravdu moc velký maglajz.
    I když jsem žádnou otázku nepsala, moc ráda jsem si všechny odpovědi přečetla a našla jsem i takové, které jsem se chtěla dozvědět.
    Opravdu moc mě pobavila představa Andreje a Loly ve vězení na Ukrajně. Pokud měli cely vedle sebe, tak to bylo podle mě fakt drsný. :-)
    Představení domu Blackových mě taky potěšilo, protože jsem konečně věděla kudy se to ty postavy dostávali do ložnic a ostatních pokojů. Vždycky když píšu nějakou povídku, musím si představit nebo i nakreslit celý byt, dům, pokoj... Vypadá to, že to máš asi stejně.
    No nic. Musím končit, ať to nedopadne jako můj komentář k poslední kapitole MJMK, který byl delší než moje pololetní slohovka. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, muzu se taky na neco zeptat? Jak Te vubec napadl nazev Me jmeno, ma krev? Napadl Te nejdriv nazev a pak az pribeh nebo opacne?? Diky!

    OdpovědětVymazat
  4. J8 když ro tak čtu, tak už se ani nepotřebuju na nic ptát. Všechno, co mi vrtalo v hlavě tu bylo zodpovězeno. Děkuji.

    OdpovědětVymazat